2020年1月6日 星期一

股票到底是什麼?

簡單啲黎講股票係公司投票權嘅憑證,講完都唔知講咩,我比個例子大家

假設依家我要開一間糖水舖,所需$10萬,但我唔夠錢,咁我就同阿A夾,每人5萬,所以我地依家各佔糖水舖50%(5萬/10萬x100%)。但有一日,阿A話佢需要資金周轉,佢要將佢嘅股份買出去,成間糖水鋪,總數有1萬股(每人各5千股),每股值$10($10x1萬股=$10萬)。我覺得糖水舖未來依然有得做,我就買左佢1000股,所需$1萬,我嘅股份由5千,變成6千,佔全公司股權60%(6千股/1萬股),我就搖身一變成大股東。

糖水舖發展得好快,係少有會有好多人排隊嘅舖頭,一間變兩間,兩間變四間,最後決定上市。糖水錢舖原本是屬於我同A,但如果一上市,佢就有一間私人企業,變成公眾企業,市民可以透過證券行買我地嘅股票。總結,股票的本質是用來集資,下回再講點解買股票賺到錢。

當股票新上市,又稱首次公開募股(Initial Public Offering),縮寫IPO,代表一間公司初上市集資。IPO會有一個上市價,大眾可以決定認購或者不認購。大多數的時候,我們都不會買IPO,因為投資者未能清楚了解公司實際的營運情況,所以聰明的投資者會等公司上市二至三年再決定。到公開發售時,股價就未必是上市價,可能是更高、可能是更低。因為股價是不斷上上落落的,至於點解會上上落落,請留意下一篇文章。

阿衡

沒有留言:

張貼留言

我的第一隻倍升股

2021年,小弟都有一段很長時間沒有update這個blog,真的不好意思。早前忙於實習和學業,沒有時間和心力更新,現在也明「半工讀」生活真的很不易。但其實這是時間管理的問題,新一年一定要重新更新網誌。廢話少講,正式入正題。